DEZVăLUIRI

Domnule ministru Sorin GRINDEANU, atenție la neatenție! COSEDIL SPA, compania pentru care ați intervenit să modernizeze DN 7, are deja un constatator negativ!


Domnule ministru Sorin GRINDEANU, atenție la neatenție! COSEDIL SPA, compania pentru care ați intervenit să modernizeze DN 7, are deja un constatator negativ!

P24 | 2021-12-24 16:36

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Transporturilor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dar și Corneliu Ștefan, președintele pesedist al Consiliului Județean Dâmbovița au anunțat toți într-un glas o mare realizare, anume că a fost desemnat un nou constructor pentru modernizarea tronsonului Bâldana - Titu de pe DN 7, drumul vechi spre Piteşti.

Noul constructor desemnat este o asociere de firme din Italia, Asocierea COSEDIL SPA-CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE-SC TOTAL ROAD SRL-SC BIT INVEST SRL, cu o ofertă de 242 milioane lei şi un termen de realizare de 26 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 20 de luni pentru execuţie.

Iniţial, în vară, CNAIR stabilise câştigătoare Asocierea Mavgo Holding SRL–BDU Maxi Consult SRL, care nu avea, la fel ca și la alte licitații, capacitatea de a depune garanțiile cerute, așa cum s-a întâmplat, de pildă, în luna ianuarie a acestui an, când CNAIR anunța că a notificat antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL în vederea rezilierii contractului Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130, lărgire la 4 benzi de circulație, și km. 51+041 – km. 109+905, drum la 2 benzi: Lot 1 (Sector 1): Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130, lărgire la 4 benzi de circulație.

„Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual" , explicau cei de la CNAIR de ce reziliaseră contractul Asocierii din care făceau parte Mavgo Holding și BDU Maxi Construct.

Reamintim că modernizarea porțiunii din DN 7 care asigură legătura între Bucureşti şi Centrul Tehnologic Renault de la Titu, unde lucrează peste 800 de angajaţi, este promisă de peste 10 ani. 

Cel puțin surprinzător a fost faptul că președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a devoalat faptul că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a implicat direct în desemnarea noului constructor, ceea ce este profund ilegal. „Cu ajutorul noului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, proiectul de execuție și lărgire la 4 benzi a DN 7, Bâldana-Titu, a fost deblocat", asa anunța pe Facebook, luni, șeful CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan. 

Păi dacă ministrul Grindeanu tot se implică activ în desemnarea câștigătorilor la licitații, poate ar fi bine să se informeze și asupra faptului că această asociere de companii italiene, al cărei lider este Cosedil, are foarte mari probleme, fiind deja posesoarea unui document constatator NEGATIV și a unui raport de anulare, ambele emise de CNAIR în luna mai a acestui an, pentru anularea unei alte proceduri de licitație publică pe care o câștigase. Este vorba, după cum puteți vedea din raportul pe care îl publicăm mai jos, de licitația pentru proiectarea și construcția unui pod nou peste Siret, la Cosmești, în județul Galați. Motivele anulării sunt explicate pe portalul achizițiilor publice: „Abateri grave de la prevederile legislative afectează încheierea contractului. Procedura de atribuire a fost anulată în conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit c) din Legea nr. 98/2016 cu modificările și completările ulterioare”.

Mai mult, CNAIR scrie în raportul de anulare al procedurii de achiziție publică faptul că această asociere de companii italiane, al cărei lider este compania Cosedil, „se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul". 

În acest punct apare, în mod natural, întrebarea dacă cei de la CNAIR nu știau deja ce istoric negativ are asocierea de firme italiene?! În mod evident, știau, dar presupunem că, dată fiind intervenția ministrului în această speță, unii slugarnici din conducerea CNAIR au decis să îi ascundă ministrului adevărul despre situația dezastruoasă în care se află asocierea de firme italiene al cărei lider este compania Cosedil.

Faptul că funcționarii CNAIR au persistat în greșeală, desemnându-i câștigători pe cei de pe locul 2, adica Asocierea COSEDIL SPA-CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE-SC TOTAL ROAD SRL-SC BIT INVEST SRL, care au probleme la fel de mari ca și asocierea al cărei lider era Mavgo, este inadmisibil!

Șefii CNAIR, extrem de bine plătiți din banii contribuabililor, ar trebui să își asume că au greșit desemnând inițial două asocieri de companii de construcții cu foarte mari probleme, care de fapt nu pot construi nimic, și apoi să fie reluată întreaga procedură de licitație publică.



Parerea ta...

Doresc sa comentez



(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Puterea24.ro

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.