ECONOMIE

COTAR: „Chiriţoiu nu e capabil să înțeleagă ce presupune creșterea preţurilor carburanţilor”


COTAR: „Chiriţoiu nu e capabil să înțeleagă ce presupune creșterea preţurilor carburanţilor”

P24 | 2022-05-04 09:34

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) îi aduce la cunoştinţă preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, că nu doar preţurile carburanţilor sunt sub media europeană (cu 3-5%), ci şi puterea de cumpărare a românilor e cu mult sub media europeană, la fel şi veniturile majorităţii românilor, se arată într-un comunicat de presă al organizației.

Potrivit sursei citate, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, s-a declarat mulţumit de faptul că s-a rezolvat problema creşterii preţurilor la carburanţi, pentru că a făcut o constatare: preţurile carburanţilor sunt în România cu 3-5% sub media europeană. Deci stăm bine, în opinia domnului Chiriţoiu. Statul nu mai e dator să facă nimic pentru români. Doar să încaseze angajaţii statului salarii de peste 11.000 de euro lunar, pentru astfel de constatări şi declaraţii.

Pe 25 aprilie, preţul unui litru de benzină Euro 95 era în România 1,586 euro (7,848 lei), iar în Germania era 1,995 euro, adică echivalentul a 9,867 lei, doar că noi nu ne comparăm cu Germania, pentru că PIB-ul României este 218 miliarde de euro, iar PIB-ul Germaniei depăşeşte 3,3 trilioane de euro. România, tocmai pentru că e o ţară săracă, are o contribuţie de numai 1,6% la PIB-ul UE, pe când Germania, care, evident, e una dintre cele mai bogate ţări, are o contribuţie de aproape 25%. De asemenea, în Germania este un salariu minim de 9,35 euro (11,03 USD) pe oră, iar în România de doar 3 dolari pe oră, adică aproape de patru ori mai mic decât în Germania. Preţurile alimentelor au crescut cu 6,2% în martie 2022 în Germania, iar în România au crescut cu 11,20%, adică aproape dublu faţă de Germania, subliniază sursa citată.

„Putem continua lista de motive pentru care România nu se poate compara cu Germania. La fel, nu se poate compara nici cu Marea Britanie, Franţa; Elveţia, Olanda, Belgia şi multe alte ţări mult mai bogate. Eventual, îi mai amintim domnului Chiriţoiu că Raportul Eurostat pe 2021 arată că România are cei mai mulţi copii din UE expuşi la sărăcie şi excluziune socială. România se afla în 2020 pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de statistică, cu unul din trei copii expuşi la sărăcie", se arată în comunicatul C.O.T.A.R.

Părinţii acelor copii şi ai multor altora care vor întări rândurile săracilor din statistici depind de preţurile la carburant care pentru ei au creşteri enorme. Acei părinţi nu-şi mai permit să circule cu maşina personală, dar în curând nu-şi vor mai permite să circule nici cu transportul în comun, din cauza scumpirii benzinei şi motorinei. Alţi părinţi nu vor mai avea bani să meargă la muncă, pentru că foarte mulţi români fac naveta. Iar alţi copii săraci nu vor mai merge la şcoală, din cauza sărăciei.

"La aceste probleme ale României reale nu se gândeşte domnul Chiriţoiu, atunci când face calcule financiare şi presupune că dacă avem preţuri la carburanţi cu 3-5% sub media europeană ar trebui să zicem merci că nu e mai rău", precizează transportatorii.

Am putea să ne comparăm cu Ungaria, tot o ţară mai bogată decât România, unde tot pe 25 aprilie, preţul unui litru de benzină Euro 95 era de 1,314 euro, echivalentul a 6,501 lei. Nu putem să ne comparăm cu Rusia, unde costa 0,658 euro, echivalentul a 3,253 lei, sau cu Belarus, unde costa 0,658 euro (3,253 lei), dar avem o surpriză dacă facem comparaţia cu Ucraina, ţară care e în război şi pe care o ajutăm inclusiv cu bani din donaţii, iar preţul unui litru de benzină Euro 95 era 1,077 euro (5,329 lei) în aceeaşi zi.

"Dacă domnul Chiriţoiu nu se declară deloc îngrijorat de scumpirile în cascadă ale carburanţilor în România, ar face bine să calculeze ce pierderi se vor înregistra în următoarea perioadă, din cauza falimentelor în lanţ şi a pierderilor locurilor de muncă din România, având la bază aceste scumpiri care nu vor mai putea fi suportate de firmele mici şi mijlocii. Îi mai amintim domnului Chiriţoiu că salariul dumnealui e plătit din banii IMM-urilor care reprezintă 99,7% din totalul companiilor din România, care au angajat 66% din totalul salariaţilor, asigurând circa 60% din PIB-ul României.

Cerem intervenţia de urgenţă a statului pentru diminuarea preţurilor carburanţilor care au crescut fără nicio explicaţie logică, doar pe baza unor speculaţii de pe piaţa internaţională, punând în pericol economia României şi, pe cale de consecinţă, securitatea naţională!", mai menţionează C.O.T.A.R.



Parerea ta...

Doresc sa comentez



(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Puterea24.ro

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.