SOCIAL

CGMB a aprobat delegarea gestiunii serviciului public de transport din zona Bucureşti-Ilfov


CGMB a aprobat delegarea gestiunii serviciului public de transport din zona Bucureşti-Ilfov

P24 | 2021-07-19 16:53

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a adoptat, în şedinţa de luni, proiectul de hotărâre privind avizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport cu STB SA, SC Serviciul Transport Voluntari SA (STV SA), Ecotrans STCM SRL şi Regio Serv Transport SRL în arealul deservit de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI).

Hotărârea a fost adoptată cu 50 de voturi „pentru”, informează Agerpres.

"Este un contract pe 10 ani, care stabileşte mai multe modalităţi de control din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov faţă de STB, deci, prin acest nou contract de delegare pe 10 ani, o să avem posibilitatea de control pe ce înseamnă salubritate în mijloacele de transport, norme de poluare, serviciu de transport, ceea ce înseamnă respectarea orarului de transport, a ieşirilor din depouri. Acest contract de delegare pe termen lung a serviciului de transport este o condiţie de accesare a fondurilor europene. Am semnat în urmă cu câteva săptămâni contractul pentru cele 100 de tramvaie cu o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, cea mai mare parte a banilor venind de la Uniunea Europeană, şi avem celelalte contracte pe care trebuie să le concretizăm, în urma licitaţiilor pentru autobuze electrice şi troleibuze", a explicat primarul general, Nicuşor Dan.

Pe de altă parte, Vasile Petrariu, reprezentant al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, a declarat că prin acest contract s-a decis "subfinanţarea transportului public local".

"S-a prezentat ca un succes faptul că se deduce TVA pentru compensaţia de transport public local. Şi acest demers e declanşat încă din 2019, este un lucru bun că el a fost finalizat abia acum, dar trebuie să spun că banii în legătură cu care se presupune că s-ar face economie prin neplătirea TVA ar fi trebuit să fie alocaţi STB pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului de transport public şi ar fi exact suma care lipseşte faţă de bugetul pe 2020. (...) Această subfinanţare a transportului public local ne creează dificultăţi în a menţine parcul de vehicule în circulaţie din cauza lipsei bazei materiale. Zilnic sunt zeci de defecte tehnice", a afirmat Vasile Petrariu.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a spus că restul municipiilor din România nu mai plătesc TVA la compensaţie.

"Cred că acest contract, pe lângă toate beneficiile pe care le va aduce transportului public, va aduce şi o economie la bugetul Primăriei Municipiului Bucureşti, o economie care este evaluată la peste 150 de milioane de lei anual, bani care se vor întoarce înapoi în infrastructura de transport public, nu se vor întoarce ca o creştere a compensaţiei de dragul de a subvenţiona alte sinecuri. Scopul nostru este să facem un transport public sustenabil în municipiul Bucureşti", a subliniat Bujduveanu.

De asemenea, CGMB a adoptat un proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate elaborat şi revizuit de TPBI referitor la delegarea transportului public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov către operatori regionali şi altul cu privire la acordarea unui mandat special TPBI să elaboreze şi să aprobe documentaţiile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii de transport public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov.

Ca urmare a adoptării proiectului de hotărâre privind avizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport pe o perioadă de 10 ani, contractele cu STB SA, STV SA, STCM Ecotrans SRL şi Regio Serv Transport SRL vor fi semnate cu TPBI, intrând astfel în vigoare prevederile acestora, potrivit unui comunicat al TPBI.

Noile contracte, arată sursa citată, vor duce la creşterea calităţii serviciului de transport public oferit călătorilor, astfel: condiţii mai bune de călătorie, confort, iluminare corespunzătoare şi igienizare permanentă a vehiculelor; monitorizarea mult mai strictă de către TPBI a serviciilor oferite de operatorii de transport (respectarea orarului de circulaţie, comportamentul angajaţilor, condiţii de călătorie etc) şi sancţionarea celor care nu respectă termenii contractuali; îmbunătăţirea relaţiei cu călătorii, prin crearea unei platforme comune pentru operatori şi autoritatea contractantă (TPBI) prin care toate petiţiile, sugestiile, solicitările, reclamaţiile vor putea fi înregistrare şi urmărite de petiţionar, pe baza unui cod.

Operatorii vor beneficia de oportunităţi pentru a dobândi vehicule cu norme reduse de poluare, în vederea eliminării noxelor. Vor fi putea fi accesate finanţări, inclusiv din fonduri europene, pentru înnoirea flotei de transport sau pentru alte proiecte pe termen lung. 



Parerea ta...

Doresc sa comentez



(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Puterea24.ro

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.