SOCIAL

Precizări importante pentru consumatori: Cum EVITAȚI vizita la ghișeu pentru schimbarea furnizorului de energie


Precizări importante pentru consumatori: Cum EVITAȚI vizita la ghișeu pentru schimbarea furnizorului de energie

E.Ş. | 2021-01-20 20:35

Noul Ordin al ANRE privind liberalizarea pieței energiei electrice, care va prelungi contractele clienților cu șase luni și prevede că furnizorii vor putea acorda discount la prețul concurențial, va fi publicat miercuri în Monitorul Oficial. Vicepreședintele ANRE, Nagy Zoltan, a explicat cum pot evita românii să plătească mai mult la factura de curent, conform noului ordin.

"Scopul acestui Ordin este, printre altele, să evităm aglomerațiile de la centrele furnizorilor. Pe lângă faptul că da posibilitatea furnizorilor să acorde acel discount dintre prețul de  serviciu universal și cea mai bună oferta din piață concurențială, mai prevede o nouă campanie de informare care trebuie derulată de acest furnizori." a explicat Nagy Zoltan la .

"În cursul acestui an vor veni noi informații și oferte pentru furnizori, atât din piață concurențială cât și prețul de serviciu universal. 

Acordând această perioada de tranziție de șase luni, încercăm să dăm mai mult timp pentru consumatori, în acest proces de schimbare a furnizorilor sau de trecere în piață concurențială.

O să trimită în fiecare luna, cu factură, un formular care va conține cel puțin trei opțiuni pentru clienți.

Acea oferta concurențială, cea mai bună, la care se raportează acel discount. Va conține o oferta alternativă, tot din piață concurențială, a furnizorului respectiv. Și, evident, pentru a putea compară, va conține și prețul de serviciu universal, toate prezentate într-o formă ușor comparabilă."

În momentul în care clientul primește acest formular și bifează în dreptul ofertei care îi convine, care crede că este cea mai convenabilă, semnează și comunica funizorului, prin poștă, email sau personal la centrul de relații cu clienții, în acel moment deja se consideră un contract nou încheiat. Astfel încercăm să reducem aglomerația de la centrele de relații cu clienții.

"Acest lucru se poate face în cele șase luni. Din luna iulie, dacă cineva nu a optat, poate să dispară acest discount. Deja am văzut că un furnizor a anunțat că va acorda acest discount până în luna august. 

În momentul în care dispare discountul, clientul automat rămâne pe prețul de serviciu universal, care nu pot să spun că este cel mai mare. E greșit să spunem că este cel mai mare din piață. Prețul serviciului universal, din peste 120 de oferte, este undeva între poziția 9 și 50." 



Parerea ta...

Doresc sa comentez



(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Puterea24.ro

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.